سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری دو - سیداحمد واحدی: یکی از برجسته‌ترین کارکرد‌های شبکه‌های اجتماعی در یکی دو سال گذشته راه‌اندازی، هدایت و مدیریت پویش‌های مختلف اجتماعی یا همان کمپین‌ها بوده است؛ پویش‌هایی که با توجه به گسترش استفاده از تلفن همراه هوشمند و شبکه‌های اجتماعی میان مردم به موفقیت‌هایی هم دست یافته است.

بین خطوط

يكي از جديدترين و مهم‌ترين اين پويش‌ها پويش #خط يا #بين_خطوط است. اين پويش در واقع با هدايت شهرداري تهران از اواسط سال گذشته و تحت پوشش پويش آسمان آبي، زمين پاك راه‌اندازي شد و بعدها با حمايت ساير نهاد‌هاي دولتي مانند سازمان محيط‌زيست به يك پروژه ملي تبديل شد و حالا با مشاركت و توسعه توسط كاربران فضاي مجازي ايراني در حال گسترش است.

همه ما بدون تعارف مي‌دانيم كه فرهنگ رانندگي‌مان خيلي بد است و اوضاعمان در اين فقره، از خيلي كشورهاي دنيا بدتر و پيچيده‌تر است. تا جايي هم كه به نهاد‌هاي قانونگذار و نهاد‌هاي حكومتي مربوط مي‌شود همه دارند با تمام تلاش سعي‌شان را مي‌كنند كه كمي حال رانندگي ما را خوب كنند. پويش جديد قرار است بدون انتظار و توقع از نهاد‌هاي دولتي توسط خود مردم گسترش يابد؛ اتفاقي كه تأثير مثبتش در آينده باعث ايجاد پويش‌هاي ديگر و اصلاح اساسي فرهنگ رانندگي ما ايراني‌ها خواهد بود.

تمركز يورش خط بر حركت خودرو‌ها بين خطوط سفيد خيابان‌ها است. حركت خودروها بين خطوط، علاوه بر ايجاد انضباط شهري و نظم بصري و امكان تردد سريع‌تر خودروهاي امدادي، ترافيك كلافه‌كننده شهرهاي بزرگي مثل تهران را به‌راحتي تا 60درصد كاهش مي‌دهد. در واقع اگر حركت درهم و برهم خودروها در پيك ترافيك تهران با سرعت 6كيلومتر در ساعت همراه باشد، حركت بين خطوط در همان شرايط با سرعت 30كيلومتر در ساعت انجام مي‌شود. اين يعني صرفه جويي در هزينه سوخت و اتلاف كمتر وقت هر يك از شهروندان يك كلانشهر.

حالا از كجا بايد شروع كنيم؟ نخستين گام پيوستن به اين پويش، رعايت حركت بين خطوط است. شما به همين راحتي مي‌توانيد عضو پويش حركت بين خطوط بشويد. گام دوم اشاعه و كمك به توسعه اين پويش است. هر كس مي‌تواند به راحتي با شمردن فوايد رعايت اين قانون مهم، ديگران را هم به انجام آن تشويق كند. شبكه‌هاي مجازي و ابزارهاي موبايلي بهترين وسيله براي اطلاع‌رساني اين رويداد به دوستان و آشنايانتان است.

علاوه بر 2 مورد بالا مي‌توانيد خود و اتومبيلتان را هم با نشان اين پويش از ديگران متمايز كنيد و با استفاده از برچسب‌هاي عضويت در اين پويش، ماشين‌هاي ديگر را هم به اين كار حساس و به عضويت در آن ترغيب كنيد. اگر تصميم گرفتيد كه به اين پويش بپيونديد و مي‌خواهيد برچسب يا استيكر مخصوص آن را روي اتومبيلتان بچسبانيد به كانال تلگرامي همشهري دو به نشاني telegram.me/hamshahri2 يا كانال تلگرامي پويش خط به نشاني telegram.me/khatcampaign برويد و فايل برچسب نشان پويش را براي چاپ و نصب روي ماشين دريافت كنيد.

باور كنيد براي تغيير فرهنگ جامعه بايد از تغيير خودمان شروع كنيم؛ پويش خط فقط ابتداي اين مسير است.

کد خبر 331134

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha